18 Haziran 2011 Cumartesi

Eugene Ionesco, Yazar ve Sorunları

“’Kendi olmak’ ne demek? Var olan bu ‘kendi’ mutlak mı görece mi? Bu “ben” (düşünen tabii), benim kimliğim… benim tanımlayabileceğim bir şey değil; kendimin sandığım düşüncelerimi başkaları belirlemiş olabilir. Bizler, hepimiz, değiştirilemez ve yerine yenisi getirilemez miyiz? […] Zaman zaman bir şeye inandığımı sanıyorum, düşündüğümü sanıyorum, bir yan tutuyorum, bir seçme yapıyorum, dövüşüyorum, bunu yaptığım zaman da dik başlıca, güçlüce yapıyorum. Ama her zaman içimde bir ses seçmemin, gücümün, olumlamanın sağlam ve mutlak bir temeli olmadığını söylüyor. Onlardan vaz geçmemi istiyor. […] Hiçbir şeyin nedeni olmadığı, akıl sır ermez bir gücün bizi yaptıklarımızı yapmaya ittiği kanısındayım. Hiçbir şeyin hiçbir nedeni yok. Her şey kendi içinde tartışılabilir durumda; dışımızda olan şeyler (ya da “dışımızda” dediğimiz şeyler) ister olgu olsunlar ister nesne, yalanlanır gibi değil. Yalanlanır gibi değil ve üstelik, bana sorarsanız, var olmak ya da olmamak için herhangi bir nedenden yoksun.


(Eugene Ionesco, Yazar ve Sorunları)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder