7 Mayıs 2011 Cumartesi

kierkegaard

"kaygı, özgürlüğün baş dönmesidir." (kierkegaard)

"sıkıntı tüm kötülüklerin kökenidir: kişinin -umutsuzca- kendi olmasının reddi..." (kierkegaard)

"kendini sevmeyi unutma" (kierkegaard)

"bir insanın hayatının ilk döneminde karşılaşabileceği en büyük tehlike, risk almamasıdır." (kierkegaard)

"ne olduğun gerçeğiyle yüzleş, çünkü seni değiştirecek olan şey odur." (kierkegaard)

"insanlar ne aptal! ellerindeki özgürlükleri kullanmazlar, olmayan özgürlükleri isterler: düşünce özgürlüğüne sahipler, söz hakkı isterler." (kierkegaard)

çok iyi anlıyorum; önümüzde iki seçenek var - ya onu ya da şunu yapacağız. benim samimi ve dostça tavsiyem şu: yap ya da yapma - ikisinde de pişman olacaksın." (kierkegaard)

"tanrıyı nesnel bir şekilde algılıyor olsaydım, ona inanmazdım. böyle bir yeteneğim olmadığı için de ona inanmalıyım." (kierkegaard)

"inanmak çok güç, çünkü itaat etmek güç." (kierkegaard)

"hayat geriye bakarak anlaşılır, fakat ileriye bakarak yaşanmalıdır." (kierkegaard)

"hayatın yalnızca yaşayarak keşfedebileceğiniz kendi gizil güçleri vardır." (kierkegaard)

"hayat çözülmesi gereken bir sorun değildir, yaşanması gereken bir gerçekliktir." (kierkegaard)

"beni etiketlediğin an, inkar ettin demektir." (kierkegaard)

"insanlar beni o kadar az anlıyorlar ki, özür dileyerek beni anlamadıklarını söylediğimde bunu bile anlamaktan yoksunlar." (kierkegaard)

"dua tanrı'yı değiştirmez, ama dua edeni değiştirir." (kierkegaard)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder