7 Mayıs 2011 Cumartesi

çoklu (borges'in ingiliz ve amerikan edebiyat tarihi'nden...)

"Doğa, dünyanın olağanüstü yapısını anlayalım diye yarattı ruhlarımızı." (Christopher Marlowe)


"Sen tutsak etmedikçe beni kendine, özgür olamayacağım hiçbir zaman; sen el koymadıkça bana, el değmemiş olmayacağım." (John Donne)


"Ben kendim, kaçıp kurtulmam gereken bir Babil'im". (John Donne)


"Ama insan soylu bir hayvandır; yortularda eşsiz, gömütlerde benzersizdir; doğumları da ölümleri de aynı görkemlilikle törenleştirir, doğasının alçaklığı gereği yiğtlik törenlerini unutmaz." (Sir Thomas Brown)


"Ruhum başka çağlarla yüklü." (James McPherson)


"Yüzünde savaşı, kargısında orduların ölümünü gördüler. Ansızın bin kalkan belirdi kollardında, bin kılıcı çektiler kınlarından." (James McPherson)


"Ne kadar ermiş olursa olsun aptal biri cennete giremez." (William Blake)


"Kendimi Emerson'a o denli yakın buluyorum ki, onu övmekten çekiniyorum; çünkü kendimi övmüş gibi olmaktan korkuyorum." (Nietzsche)


"Uçtuklarında kanatlarıyım ben, kuşkucu da benim kuşku da." (Emerson)


"Bu suskun toprak bir zamanlar beyfendiler ve hanımefendilerdi." (Emily Dickinson)


"Kim bilebilir ki ölümsüzlüğün bir bela daha örmeyeceğini başıma,
Öncekiler kadar acımasız, öncekiler kadar dayanılmaz bir bela:
cennet de cehennem de, nedir ki ayrılıktan başka" (Dickinson)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder